:)

Ponoć nic nie robię......

środa, 16 maja 2012

Zwiedzamy - Egeskov

Potężna majestatyczna budowla wzniesiona została na setkach drewnianych pali wbitych w dno jeziora. Otoczona wielkim parkiem. Wznoszenie zamku ukończono w 1554r. To jedna z pierwszych nowożytnych rezydencji w Skandynawii, zaliczana do czołowych dzieł duńskiejarchitektury XVIw. W okazałych wnętrzach można podziwiać zabytkowe meble, portrety, militaria oraz trofea myśliwskie. W otaczającym rezydencję parku jest labirynt, ogrody pełne aromatycznych roślin, muzeum starych samolotów, samochodów, motorów. Takie informacje podaje Praktyczny przewodnik po Danii Pascal-a. Naprawdę miejsce urokliwe, tak bardzo, że w niedzielę byłam tam już drugi raz.
Więcej różnych fotek znajdziecie tutaj

1 komentarz:

  1. I ja też tam byłam, chleb i wino piłam :)(uwierzyłby kto?)mam na myśli picie wina , bo naprawdę w Egeskov jest pięknie i miło było sobie przypomnieć , choćby ze zdjęć.Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń